Wednesday, September 7, 2011

Aku sokong komunis!



Aku bersimpati dan menghormati perjuangan golongan kiri nasionalis, komunis, sosialis, agamawan di tanah air ini dalam bermandi darah mengangkat senjata melawan penjajahan Inggeris. tapi, apakan daya, aku tak mampu nak menjadi komunis, tapi tak mungkin aku menyokong inggeris dan pihak2 yg bersekongkol dengan mereka. PKM dan golongan kiri Malaya, merekalah penerus perjuangan TOK JANGGUT.

lihatlah aidilfitri, para anggota PKM, pejuang kemerdekaan dalam buangan:

(sumber:http://matamin02.blogspot.com/)

ingatlah TOK JANGGUT lihatlah penjajah inggeris dan baruanya itu, nak sokong lagi????:

1 comment:

  1. setuju 100%
    rasanya foto Tok Janggut ini diambil dr sebuah buku bertajuk TOK JANGGUT - PEJUANG ATAU PENDERHAKA.
    masih dalam simpanan saya rasanya buku ini.

    ReplyDelete