Thursday, October 29, 2009

dalam jurang

sementara ini, aku terjerumus ke dalam jurang. sebenarnya tidaklah begitu dalam. tapi yang namanya jurang itu, pastilah perlu usaha untuk naik ke tebing. dan aku memilihnya untuk naik memanjat perlahan-perlahan. tak ada lif di jurang ini.
sementara ini aku hidup dalam jurang digital, terputus sambungan ke dunia luas internet.
dan aku sangat sukakan pengalaman2 sebegini, untuk aku selalu diingatkan akan hakikat kesementaraan.

ss: sabtu ini Al Fatehah Memali, akan ditayangkan dalam siri akhir jelajah freedom film fest, anjuran komas di holiday inn, jb, sesiapa ada kelapangan silalah datang. aku belum pasti dapat hadir atau tidak kerana poket yg kekeringan, dan aku baru belajar berjimat cermat - bukan kedekut.

2 comments:

  1. jurang-ruang! hakikat yang tak pernah berpisah sejak sekian lamanya! dan ruang adalah sebuah 'diantara' yang punya nilai dan mistis tersendiri. berpaksi pada suatu yang realis maupun metafor. apapun...pasti pengalaman setiap darinya punya sentimental yang tersendiri!

    ReplyDelete