Sunday, July 5, 2009

Ketuanan Kapitalis Tentera Amerika di Malaysia

tak larat telinga aku nak mendengar nyaring sepesen, robot-robot diprogram tak berotak menyalak-nyalak galak. robot-robot diprogram kuasa harta ini tak habis2, selagi bateri duit ada, mereka tak penat2 melalakkan lagu layu Ketuanan Melayu. (seperti ayat2 khianat Awang Selamat, yg dilaporkan Mkini)

peliknya robot-robot diprogram ini, tidak dapat menjadi global ataupun glokal. pandangan mereka terkurung dibalik tembok2 penjara kuasa, senjata tembolok kekenyangan para penguasa. yg penting, mereka cukup marah dgn rakyat berketurunan Cina di tanah air ini.

yg tidak disebutkan robot2 diprogram ini tentang ketuanan Melayu itu adalah penipuan:

1. FELDA nak kena jual, bila diniagakan dlm bursa saham. Katakan kapitalis Amerika Syarikat (A.S) membeli saham dgn banyak dan jadi pemilik saham terbanyak, maka tergadailah tanah-tanah/ harta/aset Ketuanan Melayu FELDA itu.

2. robot2 Ketuanan Melayu ini menipu org2 Melayu tanah air ini, kerana mereka cakap tak serupa bikin. cakap tuan Melayu, jual TANAH dan AIR pada Singapura, dan kini nak buat jambatan ke 3 pula.

3. perjanjian perdagangan - kunun - bebas dgn Amerika Syarikat (US FTA) yg telah terhenti rundingannya dulu, setelah demonstrasi bantahan pada tahun 2008, kini mahu diteruskan lagi. US FTA adalah penjajahan bentuk baru yang memaksa LIBERALISASI (buka kangkang) pasaran ekonomi - makan minum, harta, sumber alam, hutan, pokok2, buah2an - untuk dimiliki oleh kapitalis rakus A.S. bersedialah nanti utk projek penswastaan hak-hak kesihatan rakyat - hospital, ubat2. dan nanti semua biaya perubatan akan terpaksa ditanggung rakyat, rakyat akan dipaksa/ terpaksa membeli INSURANS kesihatan, pemilik kompeni insurans ini adalah kapitalis A.S dan antarabangsa. kalau tak ada insurans, mati tepi jalanler, mcm di Amerika Syarikat juga - bapak kapitalis dunia.

4. Beberapa lagi bank-bank luar negara akan masuk membuka cawangannya di tanah air ini. Bank ini bertujuan utk menyedut harta, tanah, air sumber alam, kekayaan tanah air ini dan dibawa pulang ke negara Penjajah. A.S dan Eropah sekarang sudah hampir bankrup, jadi utk menyelamatkan ekonomi mereka yg sakit itu, negara2 dunia ketiga spt Malaysia akan diperah peras segala hasil kekayaannya.

5. HAK PATEN. ini nama baru utk kapitalis asing (kebanyakan mat2 saleh A.S) merampas hak manusia utk hidup bersama alam - terutamanya makanan dan perubatan. segala tumbuh2an, benih, pokok, hasil, buah2an akan dicukai jika mahu dikeluarkan rakyat tempatan. kapitalis antarabangsa ini boleh terus mendaftarkan apa saja yg dikatakan kunun penemuan, dan diberikan hak paten utk memonopoli menguasai hak ke atas satu2 tumbuhan. misalnya tumbuhan Kachip Fathimah, Pepsi Cola, kapitalis a/bangsa kunun menemui bahan kimia dlm Kachip Fathimah yg memberi manfaat perubatan. bahan kimia dlm Kachip Fathimah itu diberikan nama dan didaftarkan, maka hak org ramai ke atas pengeluaran hasil tumbuhan Kachip Fathimah beralih ke tangan satu org saja, pemilik Hak Paten itu.

6. Sebenarnya tak ada Ketuanan Melayu, yang ada hanyalah KETUANAN KAPITALIS TENTERA Amerika Syarikat. pelik rasa loya, muntah dan pening, apa tidaknya, Ketuanan Melayu hanyalah nama sedap cantik utk menipu dan terus membodoh-bodohkan org2 Melayu. takkan kita dah lupa, Kapal USS Enterprise, berkuasa nuklear yg berlabuh di Pelabuhan Klang, tak lama dulu. kita masih ingat, jet pejuang yg dibeli Malaysia dari Amerika Syarikat, kod pelancar peluru berpandunya, dipegang Pentagon-tentera A.S. jangan lupa, kena ingat ruang udara kita telah beberapa kali diceroboh tentera udara Singapura, dan mereka telahpun menempatkan pasukan keselamatan Singapura di atas tanah2 berpagar di Malaysia, yg telah dijual oleh Ketuanan Melayu!

p/s - tapi aku heran jugak, bila diumum dasar baru LIBERALISASI ini, tak terdengar suara bantahan penentangan keras dari parti2 Pakatan Rakyat. Gerombolan Umno-BN memang aku dah tak kisah sbb mmg sifatnya menipu nak jual org2 Melayu dan tanah air tercinta ini.

5 comments:

  1. Betul tu. Pelik jugak x dengar apa2 komen bernas dari pembangkang. Aiii...xkan pembangkang pun dah diswastakan kot...

    ReplyDelete
  2. pembangkang sibuk dengan 'kekalutan' rumah tangganya.kurang agresif.patutnya hal dalam rumah settle atas katil saja.gasak gerombolan habis-habisan.

    p/s:ketuanan melayu=candu orang melayu dari UMNO.

    ReplyDelete
  3. Kadang2, puak pembangkang pun main 'safe' dengan menjauhkan daripada isu-isu political economy.strategi mengelakkan alienisasi majoriti pengundi.
    tetapi sekurang-kurang kemenangan pakatan pembangkang menjamin kekangan terhadap legasi tun kunun & ketuanan (atau penjualan?) melayu.

    ReplyDelete
  4. Makin lama makin hancus bukan makin elok...

    ReplyDelete
  5. dengan RM PR pun jadi kelabu asap kut...ha..ha..2x5(UBI)

    ReplyDelete