Monday, August 10, 2009

Blog Mat Amin Disabotaj: Bahana Bendera?

Blog Kg. Perdamaian, (http://matamin.blogspot.com) yang merupakan catatan kenang-kenangan Mat Amin, bekas perajurit Rejimen Melayu Ke 10, Parti Komunis Malaya telah selamat terpadam, disabotaj. Blog ini mencanak naik kunjungannya hasil promosi besar-besaran Menteri Penerangan Rais Yatim, yang memberi Blog Mat Amin pengiklanan percuma di media mega milik pemerintah.

semalam SS telahpun menerima komen yang berbau perkauman, dan komen2 di blog ini akan melalui penyederhanaan.

En Arif pula meninggalkan pesan:

Arif Omar said...

ASKUM. PG LIHAT DI ATAS SEKALI BLOG ANDA MASIH ADA PERKATAAN / IKON FLAG BLOG. SILA BUANGKAN KERENA JIKA SESIAPA MENEKANNYA MAKA GOOGLE AKAN DELETENYA SECARA OTOMATIK. BUANG SEGERA. PERGI KE BLOG PG DAN TULIS FLAG BLOG DI RUANGAN SEARH DAN IKUTI LANGKAHNYA. SEGERAKAN.

Apakah ini bahana bendera? Atau permulaan melesen hukum kurung sekatkan maklumat?

5 comments:

  1. Apekah ini? Panik-Komuniz sampai menutup blog?
    Era ini semakin tidak bertamadun... Teoh Beng Hock, satu-persatu dicarinya..
    Moga Mat Amin akan membuat 'come-back'!
    harap isu ini dipanjangkan..kita mahu tahu ape sebenar & keseudahannya.
    Blog Mat Amin satu sumber penting dalam penilaian sejarah alternatif yang lebih telus.

    ReplyDelete
  2. Sejarah alternatif mesti ada! Xkan nak sumbat taik propaganda je...

    ReplyDelete
  3. Salam Rahmat.

    Bila terbuka
    api menyala

    Terpadam
    baranya tetap ada

    Hembusan
    menyelinap segenap ruang

    Biar konkrit setebal tujuh lapis

    Kosong
    adakah ruang

    AdilNya
    Kelemahan tidak dapat di cari

    Menerobos soldadu kebenaran
    pasti

    ReplyDelete
  4. sekadar menyelit. bukan nak kata apa apa.cuma nak tanya.macamana nak dapat kan buku mea culpa tu ya ? wuuuu.sudah di email tapi tak dibalas. bantu bantu :(

    ReplyDelete
  5. Salam semua,

    Terima kasih kepada Saudara Rahmat kerana memaparkan maklumat berkenaan blog saya. - Kampung Perdamaian Sukhirin - Kini Dan Silam di http://matamin.blogspot.com.

    Saya harap ini akan menjadi pengalaman kepada bloger-bloger lain.

    Walau apapun perjuangan akan diteruskan. Atas bantuan kawan-kawan bloger, saya membuka blog baru untuk meneruskannya. Saya menjemput semua berkunjung ke http://matamin02.blogspot.com

    Sebagai pengalaman untuk semua saya ceritakan sedikit proses bagaimana blog saya disabotase:

    Pada petang 9hb, saya tak dapat log masuk ke blog. Sesudah beberapa jam mencuba, saya meminjam komputer kawan lain, hasilnya tetap negatif. Walau bagaimanapun blog itu masih boleh dibaca.

    Beberapa jam kemudian, bahagian site meter sudah terputus. Dari gejala ini saya mengesyaki blog itu telah diceroboh. Saya copy ulasan ulasan dari bulan Julai hingga Ogos. (Ulasan dari April - Jun telah pun dicopy dan disimpan dengan selamat)

    Sehingga pagi keesokannya blog itu sudah tak dapat dibuka lagi, yang tertulis ialah "hanya untuk pembaca yang diundang sahaja".

    Saya amat berterima kasih kepada rakan-rakan bloger yang telah membantu saya membina blog baru.

    terima kasih

    Mat Amin

    ReplyDelete