Saturday, August 1, 2009

ISA: kenyataan bodoh Mosad Hamidi

mulai hari ini, kita jangan lagi memanggil namanya Zahid Hamidi. seorang pengkhianat tanah air yang sanggup bertemu perdana menteri zionis israel (atau kata setiausaha politiknya, menteri perang israel) hanya layak digelar dengan nama,
MOSAD HAMIDI!

dan hari ini Mosad Hamidi membuat kenyataan paling bebal, dengan cadangan menukar akronim ISA. rakyat bukan hendak tukar nama untuk undang-undang kejam ini. rakyat mahu segala akta yang membenarkan penahanan tanpa bicara dihapuskan. rakyat juga tidak mahu undang2 kejam ini diberi baju baru.

rakyat juga akan tetap ingat Mosad Hamidi adalah pengkhianat!!!!

10 comments:

  1. dia mmg tak guna...
    pembelot org islam...

    *kalau sudi link kan blog saya...tq..

    http://loveperak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. buat malu orang kampung bagan datoh je. sial mosad hamidi!

    ReplyDelete
  3. Pejuang / samseng tahi kucing melayu yang terus diperkudakan oleh rider yang hanya 3 ke 4 ekor rider bukan Melayu iaitu Lim Kit Siang, Tian Chua, Sivarasa. Rider-rider ini bukan nak datang sangat. Cuma nak tunjuk muka dan bagi perlihatkan kepada kuda-kuda yang akan ditunggang. Adakah kuda-kuda ini bagus atau tidak. Juga bagi memujuk kuda-kuda agar terus mengganas. Rider-rider bukan melayu yang lain relak.


    2. Badan muka kepada melayu bodoh yang merosakkan Kuala Lumpur dan menyusahkan semua peniaga dan orang ramai di Kuala Lumpur hari ini.


    3. PG cadang, biar pewaris buat demo depan rumah MB-MB dan Ketua Menteri di Selangor, Pulau Pinang dan di Kelantan. Tengok dia orang marah ke tidak jika harta benda mereka rosak dan anak bini mereka terganggu.

    ReplyDelete
  4. memang mosad hamidi lah zahid hamidi!

    ReplyDelete
  5. aku harap aku dpt hadiri perhimpunan tu..mana demokrasi malaysia?mana kebebasan rakyat utk bersuara?

    ReplyDelete
  6. Mosad Hamidi kuda untuk rider zionis israel!!!ha.ha.ha

    ReplyDelete
  7. ISA ni taik kerak tinggalan british disapu julang UMNO/BN. dan memang elok zahid hamidi ditukar mosad hamidi.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Pada tahun lapan puluhan juga, iaitu pada tahun 1984, beberapa pemimpin PAS ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Sekali lagi ketika itu, orang-orang PAS melawan ISA. Kemuncak penentangan terhadap akta yang mencabar kuasa Allah s.w.t. itu ialah gugurnya Asy-Syahid Ustaz Ibrahim Libya dan pengikut-pengikutnya di Memali.

    Ibrahim tidak menentang ISA melalui tulisan, ceramah, seminar atau demonstrasi. Beliau menentang ISA dengan nyawanya. Mujurlah ketika itu PAS tidak berkerjasama dengan DAP. Jika tidak, tentulah Ibrahim dikutuk sebagai alat DAP, dipergunakan oleh orang Cina atau India dan pelbagai tuduhan lain yang serba desperate.

    Hari ini, ISA berkembang menjadi satu kepercayaan atau i'tiqad bagi sesetengah orang. Mereka yakin bahawa ISAlah yang menjamin survival atau kelansungan kuasa mereka.

    Dengan licik, mereka gunakan istilah bangsa Melayu dan agama Islam sebagai kosmetik kepada ISA demi mempertahankan kelansungan kuasa mereka. Mereka menampakkan dengan jelas bahawa kelansungan kesedapan kuasa mereka dapat dipertahankan oleh ISA. ISA menjadi sebahagian dari 'aqidah mereka, kalaupun tidak menjadi sembahan baru mereka.

    Malah ada yang berkata, dia tidak kisah ISA memperkosa kebebasannya. Tetapi, ia mesti dipinda. Orang mula mempersendakan, mungkin nanti orang itu tidak kisah ahli keluarganya diperkosa. Beliau hanya mahu cara perkosaan dipinda.

    Kepada orang-orang Melayu yang beragama Islam dan yakin sepenuhnya kepada Allah s.w.t., survival dan masa depan mereka di tangan Allah. Oleh kerana mereka yakin survival dan masa depan mereka di tangan Allah, mereka berusaha mempertahankannya melalui usaha, peraturan dan institusi yang tidak mencebik atau mencabar kuasa Allah.

    ReplyDelete
  10. selepas DEB, kini ISA pula dikatakan payung bagi orang melayu. pooooooooooooooooooorah!

    ReplyDelete