Tuesday, May 26, 2009

Henry Gurney Tokoh Agung PKPIM

Syabas kepada Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) kerana mengaku kunun pandai sejarah. Tetapi yang aku nampak, kenyataan PKPIM ini akan lebih menjelaskan lagi betapa bodoh dan bebalnya kelompok ini pada sejarah tanah air.

kalau nak belajar sejarah, janganlah pada teks buku sejarah sekolah, Tok Janggut yang dibunuh gantung Inggerispun, suatu waktu dalam kurikulum sekolah Inggeris disebut sebagai 'pemberontak' atau 'pengancam keselamatan.'

PKPIM dan aku tak hidup pd zaman Perang Saudara Malaya.

Tapi takkanlah PKPIM menghina Chin Peng dgn begitu hina sekali. "Apakah boleh penjenayah sebegini dimaafkan atas dasar kemanusiaan?" kata Khairul Anwar, kunun pemimpin PKPIM. janganlah sampai menghina begitu sekali. zaman dah berlalu. kerajaan Malaysia, parti Komunis Malaya dan kerajaan Thailand telahpun menandatangani perjanjian DAMAI pada tahun 1989.

Sepatutnya PKPIM wajib menghina dan mendesak apa2 saja nama Henry Gurney di tanah air merdeka ini untuk dilupus atau dihantar balik ke England. apatah lagi setelah 50 tahun Malaysia merdeka (dulu Malaya, ntah macam mana nama Tanah Melayu tiba-tiba hilang). PKPIM ni berani ker misalnya nak mengiystiharkan Henry Gurney sebagai penjenayah?

Henry Gurney telah dibunuh dlm serangan hendap Parti Komunis Malaya, di Fraser Hill pada Oktober 1951. isteri dan anak-anaknya tidak pula dibunuh komunis. PKPIM jangan marah dan membela Henry Gurney. sebabnya kunun PKPIM ini membela ISLAM. membela PALESTIN.menentang ISRAEL.

jadi PKPIM kenalah tahu, Henry Gurney ini adalah barua Empayar Inggeris. Henry Gurney ini bertugas sebagai Setiausaha Negara Jajahan Empayar Inggeris di Palestin dari tahun 1946-1948. sebelum Henry Gurney ni datang Palestin, tak ada lagi Israel. sebelum dia blah bertugas ke Malaya pada tahun 1948, dia telah melandaskan kewujudan negara Zionis Israel. kalau apa nama Khairul Anuwar PKPIM ni betul-betul pandai sejarah dia tak berckp mcm ni.

p/s nak tanya PKPIM yang ngaku pandai sejarah, 100 tahun Polis DiRaja Malaysia tu, apakah termasuk berkhidmat dibawah Henry Gurney?

8 comments:

  1. taruk diorang ni cukup2 mat..
    sesungguhnya mereka lah yg masih dijajah.

    ReplyDelete
  2. tembaklah mereka-mereka dengan peluru fakta dan ilmu ;)

    ReplyDelete
  3. Ya...sokong!!serangan gerilla keatas PKPIM

    ReplyDelete
  4. kepada PKIM,
    Bila tak bersuara, aku ingat korang ni diam2 ubi berisi, bila bersuara baru tahu bangang rupanya..


    aku nak tanya apa hukum taliban lawan khalifah hamid kharzai?

    ReplyDelete
  5. Mat, belasah aje mat. Jangan kasi peluang berkokok. Nak kata bangang memang pun bangang. Jadi kita kata bangang triple double

    mr MM

    ReplyDelete
  6. Tak Mau Jadi Pak AnggukMay 29, 2009 at 2:50 AM

    Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) & Khairul Anwar Shazali dahlah banggang, masih ada hati nak jadi hero, perasa nak jadi pejuang Islam/Melayu konon, rupa-rupa barua benggong.

    ReplyDelete
  7. hari tu ada mangkuk mana kasi pingat kat bekas askar ke polis british...buat malu je!

    ReplyDelete
  8. dah tgk rancangan tv1 tadi belom???
    ingat sikit,sume orang taknak komunisme balik ke malaysia...kalau anda nak, silakan jadi warganegara komunis aja...!

    antisampahseni@yahoo.com

    ReplyDelete